bw-logoSes Işık Görüntü Sistemleri

Marka PR ve Medya Planlama

Bir ürünün, bir markanın, bir hizmetin veya bir imajın hedef kitleye sunulmasında reklam ve PR stratejileri ile izlenecek tüm yollara medya planlaması adı verilmektedir. Tercihlere bağlı olarak bu planlama; PR olarak ayrı, reklam ve medya planlaması olarak ayrı tercih edilebileceği gibi bütünleşik bir şekilde tek bir planlama olarak da hayata geçirilebilir. Her ne şekilde olursa olsun planın asıl amacı, insanların algısının yönetiminin gerçekleştirilmesi, ürünün, hizmetin ya da imajın ikna ediciliğinin ispatlanmasıdır. Aynı zamanda en doğru kitle iletişim aracıyla, en doğru hedef kitleye ürünü ulaştırmak ve en başarılı sonuca ulaşmaktır.

Büyük şirketlerde PR ve medya planlaması, iletişim ve medya birimleri tarafından anlaşmalı olan ajanslar vasıtasıyla gerçekleştirilebilir. Ajans ile yürütülmeyen durumlarda ise, şirketin bünyesindeki medya planlama uzmanları, iletişim uzmanları veya PR uzmanları tarafından bu süreç yürütülmektedir. Doğru bir medya planlaması için izlenecek yollar; durum tespiti yapmak, hedef kitleyi belirlemek, verilmek istenen mesajı belirlemek, kampanya detaylarını ve mecralarını belirlemek, planlamanın takibinde olmak ve geri dönüşleri ölçümlemektir. Her bir kategori, ürüne ve hizmete göre detaylandırılmakta ve çeşitlendirilmektedir.

PR, reklam ve medya planlamasını defalarca planlamış ve hayata geçirmiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki, gömleğin bir düğmesini nasıl iliklerseniz diğer düğmeler de o şekilde iliklenir. Planın ilk aşamasında yapacağınız bir hata, tüm planın işlevselliğini yitirmesine sebep olurken, aynı zamanda sizin zamanınız, emeğiniz, bağlı çalıştığınız şirketin de bütçesi heba olmuş olur. Bu nedenle, bir planlamaya başlamadan önce sunacağınız ürünü/hizmeti en iyi siz tanıyor olmalısınız ki, bu ürünün tanıtımını en verimli şekilde gerçekleştirebilesiniz. Aynı zamanda markanın durum tespitini yaparak, markanın tüm rakiplerinin araştırılması da yerinde olur. Rakiplerin önüne geçebilmeniz için kendi markanızı tanıdığınız kadar rakip markaların süreçlerine de hâkim olmalısınız.

Bilgi talep formu

Projenizi Oluşturmaya Başlıyalım