Stage Management Sahne Asistanı
Sahne yönetimi, genellikle bir etkinlik veya tiyatro prodüksiyonunun organizasyon ve koordinasyon uygulaması olarak tanımlanan geniş bir alandır. Sahne yönetimi, prova sürecini denetleme ve çeşitli prodüksiyon ekipleri ve personeli arasındaki iletişimleri koordine etme gibi çeşitli faaliyetleri kapsayabilir. Sahne yönetimi, prodüksiyonun tüm yönleri hakkında genel bir anlayış gerektirir ve sürecin sorunsuz ve verimli bir şekilde işlemesini sağlamak için eksiksiz bir organizasyon sağlar.
Sahne yöneticisi, sahne yönetimi ve tiyatro prodüksiyonunun sorunsuz yürütülmesi için genel sorumluluğu olan bir kişidir. Sahne yönetimi, küçük prodüksiyonlarda bir kişi tarafından gerçekleştirilebilirken, daha büyük prodüksiyonlar genellikle bir baş sahne yöneticisi veya prodüksiyon sahne yöneticisi ve bir veya daha fazla yardımcı sahne yöneticisinden oluşan bir sahne yönetimi ekibi kullanır.
Tarih
Sahne yöneticisi unvanı 18. yüzyıla kadar kullanılmadı, ancak sahne yönetimi alanını dolduracak birine duyulan ihtiyaç ve kavram Antik Yunanlılarda görülebilir. Oyun yazarları genellikle prodüksiyon unsurlarından sorumluydu. Sofokles, sahne sanatçısı, oyun yazarı, müzisyen ve yapımcı olarak istihdam edilmesiyle desteklenen bilinen ilk sahne teknisyenidir.
Orta Çağ'da, kapıda para toplamayı denetleyen ve sahnede suflör olarak görev yapan bir gizli şefin varlığına dair kanıtlar vardır. Suflör metni tutar ve sanatçılara repliklerini vermeye hazırdı; bu, o dönemde yaygın bir uygulamaydı.
Rönesans ile 17. yüzyıl arasında, oyuncular ve oyun yazarları sahne yönetimi yönlerini ve sahne ekibini ele aldılar. Elizabeth ve Jacobean tiyatrosunda sahne yönetimini kapsayan iki rol vardı: sahne bekçisi ve muhasebeci. Sahne bekçisi tiyatronun bakımından, sahneye aksesuarların getirilmesinden ve performans alanının güvenliğinden sorumluydu. Muhasebeci sahne metninden, gerekli lisansların alınmasından, sanatçılar için repliklerin kopyalanmasından/sağlanmasından, giriş ve çıkışların işaretlenmesinden, aksesuarların takibinden, ses efektlerinin ne zaman geleceğini işaretlemekten ve aksesuarları ve ses efektlerini işaretlemekten sorumluydu.
Rönesans ile 16. yüzyıl arasında, aktörler ve oyun yazarları finans, genel yönetmenlik görevleri ve sahne yönetimini üstlendiler. Sahne yönetimi ilk olarak 17. yüzyılda Shakespeare ve Molière'in zamanında belirgin bir rol olarak ortaya çıktı. Shakespeare'in zamanında sahne yönetimi rolleri çıraklara, mesleği öğrenen genç oğlanlara bırakıldı. Bu dönemde hala bir suflör olduğuna dair kanıtlar bulunmaktadır.
Sahne yöneticisi terimi İngiltere'de 18. yüzyıla kadar kullanılmadı . Bu, aktörler ve oyun yazarları dışında bir kişinin sahneyi yönetmesi veya yönetmesi için işe alındığı ilk seferdi. Zamanla, mekanize sahne dekoru, hızlı kostüm değişiklikleri ve kontrollü aydınlatma gibi gelişmeler nedeniyle tiyatronun karmaşıklığının artmasıyla, sahne yöneticisinin işi iki pozisyona bölündü: yönetmen ve sahne yöneticisi .